torsdag 8 oktober 2015

Do good. And good will come to you. - Art Journal

Det är bra med färdiga bakgrunder att utgå från när man vill måla en sida i sin art journal, man vinner ett steg och lite torktid så att säga. Men denna bakgrund som jag hade i min art journal var riktigt mörk och "oanvändbar". Jag täckte över stora delar av den med ett par sidor ur en ordbok. Jag hade tänkt att sidorna var så tunna att det skulle synas igenom en del, fast ljusare förstås, så jag inte skulle mista bakgrunden helt. Men det gjorde det inte. Nåja, jag rev bort lite där gel mediumet inte fäst ordentligt så mer av bakgrunden skulle synas och ge lite kontrast. Jag brukar ofta använda mig av skisser när jag gör layouter, men har aldrig testat det med en art journal sida. Scrap Africa har en kul, lite ovanlig skiss som utmaning #60 som jag bestämde mig för att utgå från när jag gjorde denna sida. Så jag målade lite cirklar, runt dem med två nyanser av blått och grönt, gjorde lite skuggningar och sånt så förklarade jag den färdig. Enkel, men ändå ganska effektfull.
Jag ville att titeln skulle ha med cirklar att göra, som karma ni vet :)





8 kommentarer:

Tsaima Eirini sa...

Love your quote, it's also mine!!!Fantastic journal page so vivid and alive!!Good luck ...Eirini Scrap Africa.

vitatulpanen sa...

Å så läckert och verkligen effektfullt! Tack för att du deltar hos oss på Scrap Africa!

Denise van Deventer sa...

Stunning project! Love the intense and fabulous colouring, along with the styling and wonderful quote! ;-) Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

Julia Tsvetkova sa...

Love this creation! Wonderful colour palette! Thank you so much for playing along with us at Scrap Africa!

Jo sa...

A lovely colourful art journal page. Thanks for joining in at Scrap Africa :)

asica.p sa...

very interesting!Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

SomethingAboutMarie sa...

Great work, Beautiful colors & Love your quote!!!! Thank you for playing with us @Scrap Africa!

Asmah Zainal Abidin sa...

Yes I think circles can be illuminated as karma and the sentiment you used is so true, I like it. Stunning art journal work, you nail it down Sara. Beautiful color coordination and just love those circles. Thank you very much for playing along at Scrap Africa ....join us again in the current moodboard challenge. Happy sweet days to you :)
Fondly,
Asmah
Scrap Africa DT
Qinaahana Arts and Crafts {My Blog}