måndag 12 oktober 2015

Art Journal cover

Jag har tre olika art journals som jag målar och experimenterar i. Hittills har det inte blivit så många färdiga sidor, utan mer bakgrunder och att testa sig fram. Den första art journal boken band jag ihop själv. Jag har faktiskt gått en bokbindningskurs i min ungdom, så jag vet hur man skall göra, men nu använde jag mig inte av de metoderna. Jag var rädd att den skulle börja blöda igenom för mycket färg i ryggen. Den andra så är en gammal loppisbok som jag tunnat ur och limmat ihop sidorna på så att de skulle bli tjockare och stadigare. När jag tunnade ur den boken så fick jag en massa överlopps boksidor som jag band (rättare sagt tejpade och limmade) ihop till en tredje bok och fixade ett omslag med stadig papp. Det är denna bok som jag nu målat omslaget på, gjort ett cover. Det blev i ganska höstiga färger, och jag har använt mestadels olika slags akrylfärgsprodukter med stenciler och egengjorda stämplar. Jag använde också lite guldfärg på det understa lagret, så den skimrar lite också. På bakgrunden skrev jag sedan Art Journal som titel på ett par linjer, och på baksidan skrev jag "Creativity is intelligence having fun!" Jag har ju kass handstil, men denna gång brydde jag mig inte om det.

Framsidan

Baksidan
Insidan
Innan jag började måla

Close up på framsidan

Closeup på baksidan

3 kommentarer:

Monnah sa...

Kreativ och inspirerande! Kul att du var med i utmaningen.

Elina Strömberg sa...

Upea, inspiroiva työ!
Onnea Paperilla-arvontavoiton johdosta!

Jessi sa...

Härliga färger, inspirerande!!!