måndag 7 september 2015

Kartläsare

Då vi var till München så var höjdpunkten för barnen att besöka djurparken. Dottern tog på sig uppgiften att följa kartan till alla djuren som vi ville se. Jag sparade en karta och använde den som bakgrundspapper. Jag behandlade den med transparent gesso, en ny bekantskap för mig. Sedan byggde jag på med mister, gelatos och ink i olika nyanser. Jag följde moodboarden inne hos Words & Paintery. Dotterns favorit på djurparken var flamingon, därför passade det perfekt med just en sådan på sidan. Eftersom kartan var så full med detaljer och färger, helt enkelt ganska rörig, så valde jag att inte använda så mycket dekorationer, utan höll sidan ganska enkel.






3 kommentarer:

Maja sa...

Det blev fint med kartan bakom!
Snygga saker du tillverkat under sommaren, lampskärmen som blev svart är häftig och zinken med pelargonen gilla jag mycket! Vill ha :)
Kram

Nupur sa...

ooo wow...an amazing layout...loved the bg. the pic is so adorable.Thank you for playing with us at Words and Paintery...xx

Marie/Mison sa...

Snygg! Tack för att du deltar hos Words & Paintery.