måndag 3 augusti 2015

Lagom - ArtJournal

Förra veckan när jag hade en av mina sista dagar semester så hade jag en dag för mig själv, barnen var hos farmor och gubben var på vårt husbygge. Jag fick göra vad jag ville när jag ville i en hel dag. Det råkade vara fint väder så jag tog ut lite färger, verktyg och annat material på terrassen och gjorde denna sida i min art journal till utmaning #10 hos Mixed Media Place's Creative Gym utomhus i solen. Man skulle använda ett ord som man tycker om, och jag valde "Lagom". Jag tycker det är ett så användbart och beskrivande ord, och så är det ganska unikt för svenskan, det är väldigt svårt att översätta till något annat språk. Jag började med en rosa bakgrund som jag gjort tidigare med gelli plate, sedan byggde jag på lager med vattenfärger, mer akrylfärg, gelatos, gesso och distress ink som jag använde med stenciler och stämplar. För att göra blommorna och bladen använde jag mig av collage tekniken. Stammarna är ritade med kolpenna. Med denna art journal sida så deltar jag också i Mixed Media World's utmaning #5 Stenciler.

Lagom = not too little and not too much, just right








4 kommentarer:

Inky and Quirky sa...

How stunning is this?! Love the colours
Thanks for joining us at MMW and good luck ;)
Hugs
Donna DT xx

Deborah Wainwright sa...

Very pretty thanks for playing along at MMW, hugs Debs xx

Pascale B. sa...

Bbeautiful colors! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

Really pretty! Great flowers! Thank you for joining in the fun at Mixed Media Place this month!