måndag 24 augusti 2015

Happyface

Detta borde vara sista julsidan på ett tag, säkert kommer det fler senare, men närmare julen isf när det är mera säsong. Detta foto är taget på julafton då vi öppnade julklapparna. Sonen hade önskat sig en sak, och när han såg den i paketet så lyste hela ansiktet upp, vilket givetvis måste fångas på bild. Jag scrappade denna sida ganska enkelt, men försökte ändå att få den intressant. Jag delade ett kraft cs och mönsterpappret i proportionerna 7-5 tum, och sedan började jag bygga ett kluster på mitten av sidan. Jag tycker den blev riktigt lagom julig och maskulin, det enda som jag stör mig på är rubriken som jag var tvungen att blanda lite gemener och versaler.





Denna skiss från Stuck?! har jag utgått från.


4 kommentarer:

Sandy Ross sa...

This is just adorable. Love your layering and embellishing! Thanks for playing along with Stuck?!

Laura sa...

Goreous! Love the stamping and embellishing! Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

Carmen Crosseti Cohen-Henriquez sa...

Beautiful layout! Love the embellishments and your background. Thanks for joining us at Stuck?!Sketches

KerrynF sa...

Love the contrast of the kraft against the green spotted paper. I fantastic take on the sketch. Thanks for playing along with Stuck?!