torsdag 13 augusti 2015

Easter bunny

Sedan jag såg en tutorial på hur man gör image transfers så har jag velat testa det. Jag hade redan printat ut några bilder som jag tänkte att skulle passa bra. När jag såg nya utmaningen hos 7dots Studio som är "djur" så gjorde jag en sida om en påskhare, och haren till vänster på sidan är just ett image transfer. Jag började med att limma pappersremsor och tags från thoughts keeper kollektionen, sedan målade jag med gesso och gjorde lite water colour-effekter med rosa gelatos. Jag markerade lite kanter med kolpenna och stämplade lite linjer för att föra ögat in mot fotot. Jag hade verkligen svårt att dekorera denna sida, jag var redan på väg att limma dit blommor när jag ändrade mig och bytte till en chipboard-gren istället.








6 kommentarer:

Keren Tamir sa...

adorable little bunny!! Thanks for joining us at the 7 Dots Studios Challenge this month!!

Riikka Kovasin sa...

Sweet page and bunny! Thank you for joining the 7 Dots Studio's challenge this month!

Наталья Шалыгина sa...

what a cute boney! Very lovely layout! Thank you for playing along with us at 7Dots Studio!

Татьяна sa...

Oh! amazing lo! Thank you so much for playing along with us at 7Dots Studio!

Helen Tilbury sa...

Lovely page! Thank you so much for sharing it with us at 7 Dots Studio this month!!

Natalya Loi sa...

So sweet and beautiful! Thanks for joining us at the 7 Dots Studios Challenge this month!♥♥♥