måndag 13 juli 2015

Sweet

Man kan faktiskt göra ganska mycket med lite material. Här så har jag utmanat mig att scrappa mer enkelt, men ändå försöka göra sidan detaljrik och intressant. Jag började med att stämpla blommor omlott och färglägga dem med gelatos. Sedan stämplade jag lite pilar och sydde några stygn med twine. Kork använder jag alldeles för sällan, så jag punchade ut några cirklar från ett självhäftande ark. "Ramen" är målad med akrylfärg, och så har jag stänkt med lite utblandad gesso.




Denna skiss från C'est Magifique har jag använt som starting point.



2 kommentarer:

Evelyn Walter sa...

Oh, what a beautiful page, Sara! I love this summer mood you made. The yellow with that pop of pink is so pretty!
Thank you for playing with us at C´est Magnifique July Sketch Challenge.
xxx Evelyn

Dana Tatar {datatar} sa...

Pretty page! I LOVE the mix of stamping, twine and cork circles that you used to create your beautiful background! Thanks for joining the C'est Magnifique July Sketch Challenge! :D