torsdag 16 juli 2015

Smile

Denna bakgrund är gjord med vattenfärger. Jag valde rosa och orangea toner eftersom jag ville ha den lite flickig och själva fotot var mest grått o tråkigt. När jag började hade jag tänkt mig att drömfångaren skulle få vara huvudelementet på sidan, eftersom det var det som jag hade som idé att utgå från. Men eftersom jag öste på med andra saker och element så känns det lite som om den drunknade i mängden.. Annars så är jag nöjd över att över huvud taget fått detta foto scrappat. Det är ju inte det perfekta fotot och ganska ointressant som jag nämnde, men jag ville ändå ha storyn bevarad. Foton som detta är oftast sådana som ligger längst och är svårast att få någon inspiration ur.




Jag har utgått från denna skiss från Blue Fern Studios
den stora chipboardstjärnan som jag använt är deras design.



2 kommentarer:

Bente Fagerberg sa...

En läcker tolkning av månadens skiss hos oss på Blue Fern Studios!! Så kul att du ville vara med på utmaningen!! xoxo

Valerie Serfozo sa...

I love that you used watercolor and created your own sweet background for this layout. You did an awesome job telling the story. Thank you for joining us at Blue Fern Studios for our sketch challenge this month!