torsdag 25 juni 2015

Trött turist

Eftersom jag har gjort en del art journalling den senaste tiden så ville jag försöka mig på att inkorporera en del av teknikerna på en scrapbooking sida, eftersom det är mest det jag gör. Jag började med att stryka ett tunt lager gesso på ett papper från Prima, sedan började jag göra bakgrunden i olika lager med färger, stämplar och stenciler. Eftersom jag inte ville täcka över bakgrundspappret för mycket så blev det inga papperslager och stora mängder med dekorationer. Slutresultatet blev väldigt enkelt, nästan för tråkigt kanske. Till och med 6-åringen här hemma frågade "är den redan färdig? vad lite blommor det var på den." Och det stämmer ju också.. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om denna sida, bakgrunden blev jag ganska nöjd med, och en maskulin sida behöver inte vara överflödad med material, men i övrigt så känns den kanske lite.. simpel...







Jag har använt mig av färgschemat från Primas PPP, om än lite ljusare och pastelligare toner.


Inga kommentarer: