torsdag 4 juni 2015

Today

En av dom största anledningarna till varför scrapbooking passar mig är att man inte behöver vara bra på att rita eller så värst konstnärlig överlag. För jag kan nämligen inte alls rita, skissa eller måla över huvud taget. Så när jag såg utmaningen hos Mixed Media Place var just att rita så antog jag utmaningen med lite tvekan. Så detta blev en lite speciell LO, lite annorlunda än vad jag brukar göra. Jag började med att skissa upp en lampa på watercolor papper, sedan gjorde jag linjerna starkare med svart penna och sedan började jag färglägga med vattenfärger, mist, gelatos och ink. Avslutade lite med vit penna, stämplat i svart och grått, chalk genom en mask och några dekorationer.








4 kommentarer:

Pascale B. sa...

Beautiful layout! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

What a great idea! Fabulous page! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Athanasia sa...

Great work, I love your layout and the background is so awesome! Thank you so much for joining our challenge at Mixed Media Place!

Tusia Lech sa...

Great idea and beautifully drawn! Thank you for joining Mixed Media Place challenge!