måndag 22 juni 2015

Pepparkaksbak

Det är verkligen inte säsong för julfoton nu när det var midsommar i helgen, men jag har ändå scrappat ett. Här så har jag matchat julrött med vitt och kraft, en bra kombination måste jag säga. Jag började med att spraya röd färg på en mask, men använde den negativa sidan för att trycka på bakgrundspappret. Det skulle kanske ha behövts lite mer färg för att få mönstret att framträda bättre, men det är svårt att veta på förhand. Sedan fortsatte jag bara med att sätta ut pappersremsor av spillpapper och dekorationer. En bit virkad duk fick också plats på sidan.






Jag har inspirerats av denna skiss från Stuck?! sketches.


4 kommentarer:

Sandy Ross sa...

This is just absolutely beautiful! I love the layering, the flower clusters, the paint splatters!!!! Love, love, love it! Thanks for playing along with Stuck?!

Carmen Crosseti Cohen-Henriquez sa...

Stunning layout! Love the painting, flowers and the handmade red doillies! Thanks for joining us at Stuck?!

Laura sa...

Fabulous page Sara, great layers and accents! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches!

KerrynF sa...

Awesome page, love the background. Thanks for playing along with Stuck?! this month.