måndag 11 maj 2015

You color my world

Jag hade flera tags i olika storlekar kvar från 7dots Studio, och när jag såg deras utmaning på temat "regnbåge" denna gång så visste jag vad jag ville prova på. Jag började med att limma fast tagsen och ett par bitar bokpapper med gel medium på ett vitt cs. Sedan målade jag på ett tunt lager gesso med en våtservett. Det lossnade lite färg från tagsen som tänkte missfärga det vita bakgrundspappret, men jag tror jag fick det räddat. Jag borde ha målat med gesso mer ut till kanterna än vad jag gjorde, men det var svårt att förutse hur det skulle bli sedan jag började måla. Jag använde mina gelatos, pensel och vatten för att måla runt kanterna. Det tog ett tag innan jag fick till det resultat som jag eftersträvade, och det syns.. Sedan så markerade jag ännu några kanter med svart kolpenna och suddade lite. Sedan jag stämplat och sprätt med lite vit och svart ink så dekorerade jag med lite blommor och stickers. Jag hade verkligen svårt att komma på en bra titel, men så slog det mig när sidan nästan var klar, "you color my world".







4 kommentarer:

Stéphanie Papin sa...

beautiful layout, and your colors are very well with the grey ! thank you for playing with the 7 dots studio challenge !

Keren Tamir sa...

adorable LO and photo!! Thanks for joining our rainbow challenge at 7 Dots Studios

Riikka Kovasin sa...

Really inspiring take on the theme! Thank you so much for joining the 7 Dots Studio challenge!

Helen Tilbury sa...

Pretty page!! Thank you for joining in with us this month at 7 Dots Studio!!!