måndag 4 maj 2015

Remember

På denna LO har jag inte använt ett enda mönsterpapper, utan jag har istället jobbat med andra element för att få sidan intressant. Färger, stämplar och sånt. Jag började med att limma fast en boksida med gel medium, sedan täckte jag med lite gesso. Sedan målade jag med grön, orange och gul mist. Lite svart ink finns på sidan också. Jag stämplade i svart och grått. Lite washitape på sidorna, en blomma och en badge så bestämde jag att den var klar. Jag ville inte täcka över för mycket av bakgrunden, så jag höll den ganska sparsmakad.





Jag har inspirerats av färgerna och orden från Words&Paintery denna månad. 
Det fanns också en skiss att tolka. 



2 kommentarer:

Marelle Jackman sa...

Just adore your layout gorgeous! thanks for playing along with us at Words & Paintery!

Marie/Mison sa...

Gillar denna start! Tack för att du är med i utmaningarna på Words & Paintery!