torsdag 16 april 2015

Vändags selfie

Nu har jag scrappar ett lite nyare foto, det är väldigt sällan jag och gubben fastnar på film samtidigt så jag tyckte det var värt en sida. Jag startade med en vit cs och började bygga på olika lager med mister och masker. Jag använde maskerna både vanligt och tryckte överlopps färg med den negativa sidan, plus lite fri dropp med färgerna. Jag tillverkade en drömfångare av en chipboardcirkel och chalkade blad genom en mask för att imitera fjädrar. Sedan målade jag "snören" med guldglitter. Lite trassel under fotot, en blomma och lite mönsterpapper i hörnet så bestämde jag att den var klar. Alla färger ser förstås bättre ut i verkligheten än på foto, men jag är heller ingen mästerfotograf.





Jag ville delta i YouDos påskutmaning som är en bingobricka och jag valde raden gröna papper-snöre-glitter, men även raden fjädrar-blommor-gröna papper passar.


2 kommentarer:

Jessika sa...

Hej!
Vilken snygg drömfångare! Och läcker bakgrund :D
Tack för att du är med oss hos YouDo :)

Minna E sa...

Upea unisieppari! Hyvä oivallus :)