måndag 6 april 2015

Sommarpojke

Detta foto av sonen från förra sommaren tycker jag blev så bra! Det har dröjt ganska länge förrän jag hittat den rätta idén till en sida till fotot. Jag visste att jag ville scrappa mycket blått och så valde jag turkos som komplementfärg. Jag satsade allt på bakgrunden och valde att visa så mycket som möjligt av den och använde inga mönsterpapper eller dekorationer. Jag började med att stämpla cirklar med svart akrylfärg, sedan färgade jag dem med akrylfärg, mist och vattenfärg i olika nyanser. Sedan stämplade jag mist och upplöst gelatos med en plastpåse och sprätte med mer blå färg och svart och vitt ink. Lite stämplade pilar och text, och sist använde jag en bokstavsmask med svart chalk. Det var många steg och lager med bakgrundsarbetet, men jag blev helnöjd! Titeln parade jag ihop från flera olika alfabeten, jag har länge tänkt göra något liknande, och nu när Mixed Media Place har "typografi" som utmaning så passade det perfekt.






3 kommentarer:

Pascale B. sa...

Adorable layout! I love those soft colors! Such a great photo too! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

Wonderful page! Loving the modern feel! Thank you for joining the Mixed Media Place Gym!

Athanasia sa...

I love it! So beautiful and happy page! Thank you for joining our challenge at Mixed Media Place!