måndag 30 mars 2015

Påsk

Denna vecka är det påsk igen och jag hade inte fått scrappat förra årets påskfoto av sonen ännu, han var en påsk-katt. Tur att det finns utmaningar, för En liten butik har som utmaning i mars att scrappa i gult och med påsktema. Jag valde grönt (och lite blått) som komplementfärg så sidan blev verkligen färgglad och vårig. Jag började med gesso på bakgrunden och målade med lite mörkgul mist, och sprätte med lite färger. Sedan stämplade jag liljorna. Det blev lite mer pappersblommor än jag hade tänkt från början, och årtalet är faktiskt från ett urgammalt rub-on ark. Till sist klippte jag ut två fjädrar till påsk-temat som fick hänga under rubriken.





1 kommentar:

Monica =) sa...

Vilken liten sötnos o så många fina detaljer!
Tack för att du deltar i ELBs marsutmaning.

Glad påsk, Monica