torsdag 5 mars 2015

Happy

När man köper papperspack med mönsterpapper kommer det ofta med något papper som man inte riktigt tycker om eller vet vad man skall använda till. Detta papper som jag använt som bakgrundspapper till denna LO är just ett sådant papper. MixedMediaPlace har denna månad en utmaning där man skall använda alla regnbågens färger mot svart bakgrund. Eftersom jag inte hade något passande svart papper och jag inte ville använda helsvart cs så valde jag att skapa min egna svarta bakgrund med akrylfärg. Då fick jag perfekt användning för detta papper. Sedan droppade jag akrylfärg och ink i flera färger på och duttade färg där jag ville ha blommor. Jag embossade blommorna och lite andra mönster i vitt. Thickersen var från början vita, men jag färgade dem gröna med gelatos. Det blev faktiskt riktigt effektfullt med svart bakgrund.






4 kommentarer:

Pascale B. sa...

Beautiful layout! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

A. Marie sa...

Hi there,
I'm hopping over here from the Mixed Media Place Challenge, having participated in it myself, I wanted to see what everyone else did. This is great. I really like the way you created the focal with the black paint and dots for the photos backdrop.

May your muse shine brightly!

nanou49 sa...

very happy and amazing page!

Riikka Kovasin sa...

Great page! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!