fredag 27 mars 2015

Find your own paths

Det är ju väldigt trendigt med snirkliga texter nu, och jag har testat att göra mina egna texter. Jag printade ut texter på genomskinlig oh-film och skar ut. Bakgrunden till denna sida blev väldigt annorlunda, jag färglade mönstret med vattenfärger, lite som då man var liten och färglade i målarböcker. För att whitewasha runt fotot så sprayade jag med vit färg, då blev övergången inte så skarp, dessutom målade jag en vit ram med gesso runtom.





Skissen från C'est Magnifique som jag använt som utgångspunkt.


2 kommentarer:

Dana Tatar {datatar} sa...

Beautiful work! I love the floral print and the butterflies. Thanks for joining the C'est Magnifique March Sketch Challenge! :)

ztina sa...

Så fin layout! Å så kul att du färglagt bakgrunden själv. Tack för att du är med i vår marsutmaning hos C'est Magnifique.
Stina