torsdag 5 februari 2015

Live today - ArtJournal

Det är länge sedan jag gjort en ArtJournal sida, så när jag såg utmaningen hos Words & Paintery så tänkte jag att det var ett perfekt tillfälle att göra en! Jag började att stryka ett lager gesso över en gammal boksida, jag använde en grå gelatos-krita och vatten för att skapa en water color-effekt. Sedan stämpalde jag i omgångar med olika stämplar. Jag maskade blå akrylfärg (det följde med en mask i stämpelförpackningen) och stämplade på en lilja med svart färg. Sen gjorde jag lite färgsprätt med vit ink och blå mist och gjorde highlights med vit penna. Ja, och bokstäverna klippte jag ut från en tidning och fäste med gel medium, sist men inte minst dekorerade jag med några vita pärlor. Klart!
Det var roligt att göra en sida till min ArtJournal-samling mellan alla layouter som jag oftast gör.





3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Helt fantastiskt! Älskar din bakgrund. Tack för att du är med i vår utmaning på Words & Paintery!

Lena Holmström sa...

Vacker layout. Tack för att deltar i Words &Painterys utmaning

Kim Price sa...

Wow, the blue looks fabulous on this project - love it!