fredag 16 januari 2015

Sommarflicka

Nu när vi har bytt år så känns sommaren lite närmare. Att scrappa bilder från förra sommaren känns helt rätt :) Mixed Media Place har denna månad en utmaning med tema Vingar. På min LO så har jag använt mig av flygande odjur med vingar av alla de slag, och det blev onekligen sommarkänsla! Fjärilar, fåglar, flugor och allt möjligt som hör sommaren till. Jag började med gesso på bakgrundspappret, sedan röd mist genom en mask, stämplat, sedan stänk med blå mist, svart och vit ink och gul akrylfärg. Sedan doodlade jag en ram vid ytterkanterna med vit penna, om man tittar lite noggrannare. Jag avslutade med lite dekorationer och rubriken med lite gesso på.

I have used a lot of stamping on the background, focusing on the "wing-theme". Butterflies, birds, flies and other bugs with wings brought a summery feeling to my page called "summer girl".





2 kommentarer:

Pascale B. sa...

Beautiful layout! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

Beautiful page! Butterflies go so well in the summer theme :) Thank you for joining the Mixed Media Place Creative Gym!