onsdag 28 januari 2015

Små pirater

Detta foto tycker jag är så sött, det blev en riktig fullträff. Barnen lekte pirater i somras och jag lyckades fånga dem med riktig arg "piratmin". Utmaningen hos En liten butik är denna månad att ha stickers i fokus. Jag som sällan använder mycket stickers tog det som en riktig utmaning och öste på med stickers. De är från samma kollektion som pappren, så de smälter nästan in i bakgrunden, och jag gillade den effekten! Denna sida gick snabbt att göra, mycket tack vare att stickersen ju var nästan de enda dekorationerna (förutom en blomma). Bakgrunden har jag både målat med gesso och akrylfärg och stämplat på, plus lite färgsprätt. Jag har svårt att göra något utan färgsprätt nu för tiden, det blir ju så fina effekter med så små medel.


Några close ups av alla stickers och färger :)



1 kommentar:

Helene Siermans sa...

Wow, det här ser supercoolt ut Sara. Klistermärkena smälter verkligen bra in. Så snyggt!. Gillar alla färgstänk också!!!

Tack för att du är med och tävlar hos En liten butik. Vi håller nu på att rösta och sedan presenteras vinnaren.
Kram Nick