fredag 30 januari 2015

Midsommar

Denna LO är gjord efter skissen hos C'est Magnifique. Den blev ganska sparsmakad, nästan för tråkig tycker jag som gillar detaljer.. På bakgrundspappret strök jag gesso, sedan tog jag en tegelstens-mask och duttade chalk genom den, chipboard-cirkeln har också fått ett lager gesso och sedan turkos mist på sig. Sist stämplade jag lite swirls runt kanterna som en ram. Jag kommer ihåg när jag tog fotot förra midsommaren, det var riktigt kallt och jag hade fått riktigt stela händer då jag var ute och fixade blommorna och kransarna, men ska det vara midsommarkransar så ska de ;)





4 kommentarer:

Jeppula sa...

Upea sivu! Ympyrä luo kauniin kehyksen kuvalle:)

Dana Tatar {datatar} sa...

Beautiful page! I love the stamped border and the ink splatters. Thanks for joining the C'est Magnifique January Sketch Challenge! :)

ztinaspysselvra sa...

Vilken fin layout! Jättefina färger! Tack för att du är med i Cést Magnifiques januari skiss!

Kram Stina

Debbie sa...

Sweet layout! Love the colors! Thanks for joining us at C'est Magnifique!