måndag 12 januari 2015

Hos frisören

Det var meningen att denna LO skulle publiceras i vinternumret av Scrap365, men eftersom den tidningen slutade att utkomma i höstas, så var det meningen att den skulle bli publicerad i en digital tema-bilaga istället. Men eftersom hela Scrap365 har blivit nerlagt, så vet jag inte om den hann bli publicerad eller inte. Nåja, hur som helst så får ni se den nu. Det börjar bli ganska länge sedan den blev gjord, kanske någon gång i våras. Temat som jag gjorde denna LO för var "tyg".

Detta måste nog vara en av dom första sidor med så mycket mixed media-inslag som jag gjorde, och fler har det blivit efter det. Jag hade planerat att den skulle bli mera lekfull, och inte så grungy som den blev. Alla har vi olika scrap-stilar, och vanligen så faller jag inte för mixed media-LOs som mest är "ostrukturerat klott". Däremot gillar jag strukturerat klott bättre, och det kanske man kan kalla detta. Jag täckte hela sidan med gesso, bredde texture paste genom en mask på ett par ställen och sedan sprayade jag med mist och vatten, stämplade och så vidare. De turkosa tygblommorna har jag gjort själv, och blommorna som syns under är utklippta från tygbitar. Sedan limmade jag dit lite vanliga pappersblommor också.


Lite detaljer





Inga kommentarer: