torsdag 11 december 2014

Julkrans

Det är ganska sällan jag numera pysslar med något annat än LOs och lite kort ibland, men när jag såg utmaningen hos Mixed Media Place där man skulle göra något 3D-alster, så fick jag idén att göra en krans nu till jul. Den fick väl inte SÅ mixed media-utseende sist och slutligen, men jag har använt flera olika tekniker. Jag började med att riva bitar ur en gammal boksida och limma fast dom med matte gel medium. Sedan stänkte jag med röd och brun glimmermist, stämplade med en not-stämpel och chalkade lite med röd-brun färg. Sedan dekorerade jag med allt som kunde tänkas vara lite juligt och avslutade med lite gesso här och där. Den hänger nu på väggen i vårt hem.



3 kommentarer:

Maja sa...

Snyggt med en inte så traditionell krans! :)

Pascale B. sa...

Beautiful wreath!! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!!!

Riikka Kovasin sa...

So beautiful and festive! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge! <3