måndag 29 december 2014

Jul

Nu i december så har jag scrappat en del äldre julbilder, det var ju just jul, så det kom nya att scrappa :) Denna bild är från 2012, vet inte varför jag inte har scrappat den tidigare, men den har lämnat av någon anledning. Nästan alltid när jag scrappar julbilder går jag på den beigea/bruna/röda/gröna färgskalan med lager-på-lager och lite vintage stil. Jag tycker på något sätt det passar bäst så. Här har jag inget grönt, men desto mer brunt och beige. Jag har ett lager gesso längst under, sedan har jag gel medium genom en mask med cirklar, brun glimmer mist och stämplat, men det syns inte så mycket eftersom det mesta blev täckt av blommor och foto. Men jag fick i alla fall testa hur gel mediumet fungerar. Och som vanligt denna årstid så är det omöjligt att få bra ljus att fotografera layouterna...




Jag har följt denna skiss från C'est Magnifique

5 kommentarer:

ztina sa...

Så läcker layout! Tack för att du är med i vår decembertävling hos Cést Magnifique!
Stina

Tammy B sa...

Very pretty page! love the layering! Thanks for joining us at C'est Magnifique!

Dana Tatar {datatar} sa...

Gorgeous layout! I'm loving the layers and the fun paper straws! Thanks for joining the C'est Magnifique December Sketch Challenge! :)

Debbie sa...

Wonderful layout! Love the use of the straws and all of the pretty flowers! Thanks for joining us at C'est Magnifique!

Evelyn Walter sa...

Great page with a pretty photo! Thanks for joining us at C´est Magnifique!