onsdag 17 december 2014

Grattiskort

En liten butik har som utmaning denna månad att göra ett onelayer card, och jag ville absolut göra ett. Jag har funderat på det länge, men nu äntligen kom jag till skott. Det blev ett lite manligare kort med vinter-tema i 10x15 cm. Just onelayer-tekniken tycker jag passar bra till maskulinare kort och LOs, inte mycket rysch och pysch ;)
Jag har embossat pilar i vitt som resist när jag målade färgen. Sedan stämplade jag lite och sprätte med svart och vit ink. Jag använde också en mask med cirklar som jag ritade igenom med vit penna här och där. Kortet fick till sist svarta kanter med en inkdyna. Jag använde akvarellpapper till detta kort, och för att få mera stadga var jag tvungen att montera det på en vit kortbas med 3D kuddar.



3 kommentarer:

Anna Johnsson sa...

Coolt kort:)

DeadUntilDark sa...

Men oj, vilket läckert kort!! Du har verkligen lyckats med utmaningen hos En Liten Butik. :)

Lycka till och god jul på dig.

cissi sa...

Jättesnyggt kort och älskar färgerna du valt. Tack för att du är med och tävlar med oss.