fredag 10 oktober 2014

Prof. Edvard

Jag har spanat på utmaningarna inne hos Mixed media place några månader, men inte deltagit ännu. Jag har inte känt att jag vågat, att jag inte gör tillräckligt mixed media alster för att delta. Men nu har jag gjort ett försök, och det måste man ju för att utvecklas och våga mera. Denna månad skulle man inspireras av en låt av Sting. Jag har använt mig av gesso, akrylfärg, distress ink, stämplat, mist, gelatos och dylutions ink. Allt med varierande framgång, men nu vågade jag i alla fall testa lite vad som fungerar och vad som är mindre lyckat. Jag har till och med doodlat lite med vit penna, och den enda blomman som jag använt är den svarta pappersblomman som jag vikit själv. Blixtlåset har jag handlat på loppis. Bilden tycker jag är så rolig, i våras hade vi kalas och var uppklädda, sonen hade hittat en miniräknare som han lekte med, han såg ut som en liten direktör eller professor!

I was inspired by the dark colours in the video, the non-romantic feeling, and of course the word "heart" as I used some wooden hearts in my work.

Close ups






3 kommentarer:

Pascale B. sa...

Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!!!

Riikka Kovasin sa...

Love the composition and the colors! The photo is adorable! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Czekoczyna sa...

Oh, so messy and beautiful. And what a cute photo of this little guy :))