onsdag 8 oktober 2014

Födelsedagskort

Fastän Paperilla-tidningen tyvärr är nedlagd lever bloggen kvar. Denna månad har de en kortutmaning där man skall göra ett "barnsligt" kort och som tilläggsutmaning finns "puettu leimakuva". Nu vet jag inte vad jag skall kalla det på svenska, men man skall i alla fall klippa ut en del av samma stämpel som man stämplat sin bild med, och ersätta den. Detta var något nytt för mig och jag ville absolut prova det. Eftersom jag mest äger bakgrundsstämplar och inga traditionella motivstämplar så hittade jag bara en stämpel som passade, och roboten är ju så häftig och passar perfekt till barnkort. Jag har alltså stämplat roboten på ett annat mönsterpapper, och sedan klippt ut robotens "kropp" och ersatt på originalbilden, med 1mm 3D-kuddar. Roboten och blomman är också fastsatt med 3D-kuddar, fast de är kanske 3 eller 4 mm. Till hela kortet använde jag mig av spillbitar som jag samlat på mig. Det blev ett väldigt enkelt kort utan mycket dekorationer, men jag tycker det blev sött, och barnkort behöver inte så mycket detaljer.





3 kommentarer:

Maja sa...

Läckert! :)

Sari Demasör sa...

Hieno kortti!Ihanat värit. Kiitos osallistumisesta.

Sanna sa...

Ihana! Hienosti käytetty värejä.
Kiitos, että osallistuit haasteeseen.