måndag 15 september 2014

Rom

Det börjar bli flera år sedan vår resa till Rom, men ännu har jag ett par bilder kvar som jag vill scrappa. Denna LO ville jag scrappa i mer naturnära toner som beige och brunt, vilket jag inte gör så ofta, men jag tyckte det passade fotot bäst. Jag klippte ut en massa blommor som jag fäste med 3d-kuddar under fotot för att få in lite mer färg. Bakgrunden är gjord med mister, stämplar, en mask med texturpasta och sådant. Jag inspirerades av septemberskissen hos Once Upon A ...Sketch med handskriven journalling.


Close ups






Skissen

4 kommentarer:

Lizzy Hill sa...

Looove your fussy cutting & the layers under the photo....the drips of ink look fabulous, too....thanks so much for sharing with us at OUAS this month:):) And if you haven’t already done so, you can link this to our Once Upon A…Sketch Facebook Page for a chance at our special FB prize!

Anski sa...

Upea! Niin runsas ja moniulotteinen!

langeatheart sa...

Gorgeous page! I love the background and all the fussy cutting you did! All the best!http://mybeaner.blogspot.ca/ Please visit I have a contest on! :)

Wilma Voermans sa...

What a great cluster around that super picture. It feels like the picture is spreading out. Thanks for playing with us at OUAS!