onsdag 30 juli 2014

Lady canvas

Här så har jag jobbat med en vit 8x8" canvastavla som grund, det blev en home decor piece som det så fint heter. Jag har sett liknande som denna på nätet, och ville försöka mig på att göra en egen version. Det var väldigt intressant och lärorikt, jag har färglagt med akvarellfärger. På avstånd ser den bra ut, men tittar man riktigt noga ser man ju förstås alla små "skarvar" och skavanker med färgläggningen. Ansiktet är utklippt från en gammal tidning. Min syrra ville att jag skulle göra en liknande till hennes hem, så ni kommer säkert att få se en till version, sen när jag får tid att göra en sådan...







Jag inpirerades av denna moodboard från Life.Paper.Scrapbook.


2 kommentarer:

Terhi Koskinen - Tellimaria sa...

Oho, onpas hieno! Hauska ajatus leikata kasvot vanhasta lehdestä! Huipputyö, ei voi muuta sanoa :)

Shawna S. sa...

This is WAY cool! Thanks for sharing with us at LPS!