måndag 2 juni 2014

Springtime

Denna LO hade jag svårt att hitta en titel på. Fotot tycker jag är jättefint och är taget nu i vår, men det kom ingen självklar rubrik som det brukar. Då blev det en engelsk titel istället. På nästan alla mina layouter så har jag svenska texter, men jag har börjat göra fler och fler på engelska, av någon konstig anledning. På denna så har jag använt akrylfärger i botten, något jag borde oftare eftersom jag tycker om hur det blev. Jag sydde med maskin under fotot och valde en lite mer clean&simple stil. Cirklarna av kork har jag fixat själv med en punch och små stämplar. Det var faktiskt riktigt roligt att testa och de ser ju faktiskt köpta ut! Det kommer jag nog att göra fler gånger.





Detta färgschema använde jag mig av, från kreative koncepts.


2 kommentarer:

Zeneva Kovic sa...

Adorable! Love the fun take on this colour challenge. Thank you for joining us at KReative Koncepts.

Jenni Calma sa...

This is a lovely take on the Challenge. The paint makes a great background and I love the contrasting black....Thanks for playing along with Kreative Koncepts!