måndag 30 juni 2014

Midsommar

Denna LO blev publicerad i Paperilla lehti 2/2014 som sedan maj finns att köpas i butiker och via Lehtiluukku. Det nya numret är fyllt med inspiration! Denna LO hittas på sidorna 74-75.

Äntligen har jag prövat en bakgrundsteknik som jag sett för länge sedan. Det går ut på att man breder ut mist på vanligt plastfolie och sedan pressar på ett papper så färgen flyttar sig dit. Jag tycker att det blev ganska effektfullt. Jag använde färgerna turkos, grön och gult. Jag "smutsstämplade" med några olika stämplar för en mer passande look. I tidningen finns en liten tutorial på finska hur jag gjorde denna sida, kolla in den.
Dessa härliga sommarfärger tillsammans med fotot tyckte jag inte behövde några extra blommor, så det finns faktiskt inte en enda blomma på sidan. Istället har jag använt andra små dekorationer, sytt med symaskin och stämplat och klippt ut figurer. Och fotot är ju självklart från förra åters midsommar.




Detaljbilder..




1 kommentar:

Jeppula sa...

Ihanan kesäinen ja raikas - toisin kuin nämä tämän hetken kelit;)