måndag 9 juni 2014

Light a campfire and everyone's a storyteller

Jag trodde länge att art journals inte var något för mig, men jag fick för mig att testa, och det var roligt! Roligt att göra som omväxling till vanliga LOs och kort, och för att testa tekniker.
Färgerna på bakgrunden är gjord med Gelatos, sedan byggde jag på med stämplar, ink och sådant. Det första jag gjorde med bakgrundspappret var att skriva citatet för hand om och om igen med svart penna, som jag sedan täckte med gesso. Det syns igenom om man tittar noga, vilket är meningen. Jag tycker om detaljer, speciellt när jag gör LOs. Man skall kunna titta flera gånger och varje gång hitta något nytt. Det var faktiskt inte svårt med art journaling, och möjligheterna är ju oändliga :)





Citatet är för övrigt av John Geddes och hittades här. Det är en liten guldgruva för citat om man söker något på ett visst tema.

Inga kommentarer: