måndag 12 maj 2014

Födelsedagskort

När jag såg utmaningen hos Craft Stamper så bara måste jag göra ett försök. Man skall nämligen göra sin egen potatisstämpel att stämpla med. Jag kommer ihåg att jag gjort det förr, men det var mååånga år sedan. Jag skar ut mitt eget mönster, en fjäder, och gjorde en bakgrund till ett kort. Det var faktiskt en utmaning, men roligt att göra något annorlunda! Jag hade bara en vanlig mindre kökskniv att skära ut mönstret med, så med tanke på det så tycker jag att mönstret blev bra. Jag stämplade med gelatos, och det blev mycket bättre än med akrylfärg som jag också provade. Det blev ett ganska sparsamt dekorerat kort, men jag ville inte täcka över stämplingen, för den är ju intressant i sig själv.


Så här såg det ut när jag stämplat bakgrunden.

The background where I used my hand-carved feather potato stamp
Ett par close-ups



8 kommentarer:

Renee sa...

Wow! Wonderful carving. Your card turned out really lovely. Thanks for joining us at the Take It Make It Challenge.

ElizabethR sa...

Wow I love your feather stamp it's great. Thanks for sharing with us at the Take It Make It Challenge. Elizabeth x

Linda sa...

What a fantastic potato stamp .... great job on the carving. Thank yiou for joining in with the Take It Make It challenge ... good luck! Linda xx

Evil Edna sa...

that is really cool.EE

shirley-bee sa...

Great potato feather! I like how you left the bird images uncoloured - very artsy! Thanks for joining in with Take It Make It challenge!

Ruth sa...

Great feather carving, love the card and colours.

Tracy sa...

Beautiful card...love your feathers!
Thank you so much for joining us over at the Take it make it challenge. Xxx

Riikka Kovasin sa...

Absolutely fabulous! Really charming and I love the feathers! Thank you for joining the challenge!