måndag 26 maj 2014

Family

Jag har länge beundrat sådana som kan matcha färger perfekt på sina albumsidor, utan att det blir tråkigt. Jag beslöt mig för att prova göra en sådan sida där färgerna var mjuka och matchande. Lyckades ganska bra tycker jag, men jag var verkligen tvungen att anstränga mig för att inte skena iväg alltför mycket med olika med färger ;) Det är sällan jag scrappar blått, men det borde jag kanske göra oftare. Pilarna har jag gjort själv med tändstickor och washitape, och boksidan är återanvänt från en gammal loppisbok. För att få den blåa akrylfärgen mer rinnig så blandade jag ut den med vatten i några omgångar. Bakgrundspappret är först också behandlat med modeling paste och en not-stämpel.


Lite detaljer..




Denna skiss hos Once upon a Sketch inspirerades jag av.


2 kommentarer:

Lizzy Hill sa...

Good on you trying something different! I looove the 'blue runs' & also, those arrows - they are really CLEVER:) The twine around the photo is great too - just a lovely page all round:):) Thanks for joining in at OUAS this month:):) And if you haven’t already done so, you can link this to our Once Upon A…Sketch Facebook Page for a chance at our special FB prize!

Val Thorpe sa...

I agree great job on pushing yourself out of your comfort zone. I love the wash arrows - so clever. Lovely colour and layers. Great layout. Thanks for playing along with us at OUAS this month.