torsdag 22 maj 2014

Bröllopskort

Nu har jag gjort ett till shaker kort, men i mer vuxen smak. Jag hade länge planerat att göra detta bröllopskort, men eftersom jag inte fick nån idé eller inspiration så lämnade det till sista minuten. Det var också när jag såg dessa shaker kort som tankarna började spinna och jag visste vad jag ville göra. Bröllopskort är sådana kort som jag vill sätta lite mer tid och tanke på, eftersom jag tycker de är mycket viktigare än vanliga födelsedagskort, kanske jag får lite prestationsångest tillika. Men jag måste säga, att fastän det inte blev exakt som jag hade planerat (när blir det så?) så blev jag nöjd, och skickar gärna kortet till mottagarna på andra sidan jorden, till Brasilien.
Jag har stämplat med två olika swirlstämplar i två olika bruna nyanser på CS, och innuti plastfickan så lade jag små pärlor i guld och rött. Jag stämplade namnen på en bit mönsterpapper och lade som bakgrund i "hålet". För att avsluta kortet så prydde jag det ännu med några hydrangea, twine och pärlor.




En liten butik har som utmaning denna månad att scrappa efter ett kärleksrecept, och detta kort blev min tolkning.
Ingredienser du behöver:



En lagom bit vitt cardstock

blandas med dubbelt eller hälften så mycket guld eller silver.

Bland försiktigt i fotografier/stämplar till en lagom mix uppstår.



Smaksätt med blommor och blad.




Till sist strör du över lite pärlor eller bling.

2 kommentarer:

Leiskatehdas sa...

Kaunis kortti! Ihana tuo sydän!

Lotta sa...

Ett superfint shakerkort! Tack för att du deltog med det hos En liten butik. www.enlitenbutik.net