fredag 25 april 2014

Tandtroll

Här så har jag valt två färger av en mood board som ni ser lite längre ner i inlägget, det blev nästan monokromatiskt. Jag tycker denna färg passar bra till pojksidor. Jag har klippt ut mycket och fäst med 3D kuddar, och blandat olika tillverkare. På bakgrundspappret har jag också sytt med symaskin, men man måste titta noga ;) Olika medium som jag använt på bakgrunden är gesso, white ink, glimmer mist och vit akrylfärg.


Detaljer..




Denna skiss och mood board inspirerade mig, tillhör Off the rails scrapbooking.





3 kommentarer:

Lizzy Hill sa...

Ooooh-aaaaah!!! ♥♥♥.....you have achieved such a magical whimsical look here - just STUNNING!!! Thanks so much for joining us at Off The Rails...this was a real treat for my eyes:):)

Carol Theng sa...

cute layout. love the background and all the elements. thks for joining us at Off The Rails Scrapbooking.

Deena sa...

Adorable layout and adorable little man. I love how you have just used the blue from the colour palette and great interpretation of the sketch