tisdag 22 april 2014

Gå själv

Idag bjuder jag på en väldigt färgglad LO (nästan påskfärger!). Det blev många färger, men jag tycker det funkar ändå, på gränsen till för rörigt. Färgerna ser väldigt starka ut på bilden här under, men är inte riktigt lika dominanta i verkligheten. Jag tog fram symaskinen och sydde cirklar på måfå på bakgrunden och en ram. Jag målade också med lila gelatos och vattenpensel på gesso, men det syns det inte mycket av, lika bra det kanske, för jag blev inte så nöjd med resultatet. Titeln är lite speciell, jag ville prova något nytt, jag har sett liknande men de var nog fabrikstillverkade fraser. Här så skrev (eller målade) jag med blå färg på vitt papper och klippte ut. Sedan fäste jag med lim/3D kuddar. Min handstil är verkligen inte något att hurra för, men jag tyckte ändå det blev okej.


Några närbilder


 
Detta färgchema från Kreative Koncepts följde jag.


1 kommentar:

Zeneva Kovic sa...

Really lovely layout. Love the yellow background paper mixed with the colours. The circles stitching on the background is just fabulous and really frames the cute photo. Thank you for joining us at Kreative Koncepts.