torsdag 6 mars 2014

Snart storasyster

Nu har jag äntligen fått scrappat detta gamla foto. Bakgrunden på fotot var jätteful och tråkig, så jag klippte ut människorna istället. Det är sedan en utmaning att få ihop LOn på ett bra sätt utan de "naturliga hörnen" som ett fyrkantigt foto har. Bakgrundspappret har jag behandlat med ett tunt lager gesso, och sedan målat med gelatos, försökte få en ombre-effekt med röd och lila, men det blev inte till något, allt blandade sig som synes. Sen klippte jag ut några motiv från spillpapper och fäste med 3D-kuddar. Titeln var så lång så jag stämplade den, hittade inget passande alfabet som hade alla bokstäver. Kanske man borde investera i nån sorts maskin, typ cuttlebug eller silhouette?!?



Ännu har ni ett par dagar på er att anmäla er till Scraphelgen i slutet av mars. Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: