tisdag 18 mars 2014

Pappersblommor och altrade burkar

Den senaste tiden har jag kommit mig för att vika pappersblommor. Det är ett bra sätt att ta till vara spillbitar om man har långa sådana. Dessutom använder man ju stansarna som annars kanske inte blir så flitigt använda. De blir ganska "höga" så de kanske passar bäst till kort, paket och alter, men jag har nog använt på layouter också. Jag bloggade en ganska nyligen med en liknande blomma på. Som ni ser längre ner så använde jag ett par blommor till att altra och dekorera en "gå bort present" av gamla konservburkar. Jag ville använda fräscha och våriga färger.





2 kommentarer:

Frida Grönhage sa...

Fin! Sånde vill ja att do ska laga åt me san tå ja ska inreid läggan min ;)

Monica =) sa...

Hej där!
Vilka härliga blommor o kul burk-present!
Tack för att du deltar i ELBs marsutmaning.
Soliga hälsningar, Monica