torsdag 13 mars 2014

1 års kalas

Här har jag scrappat kalasbilder från i somras. De har lämnat ganska länge, för jag tyckte på något sätt att de kändes svårscrappade, men nu hittade jag den perfekta skissen att utgå från. Jag började med att grunda med gesso under fotona, därefter sprätte jag lite blå akrylfärg och lät det även flyta ut i en stor pöl. När det torkat tog jag ett glas och "stämplade" cirklar med svart färg. Sedan monterade jag allt möjligt dit, bla så är taggen en gammal Lindex-prislapp. Den söta roboten stämplade jag på ett spillpapper och klippte ut.


Så här såg skissen från Kreative koncepts ut. Bloggen har tydligen nytt namn nu.


Anmälningstiden till Scraphelgen i Jakobstad nu i slutet på mars har förlängts till 17.3 så ännu hinner ni anmäla er! Läs mer HÄR!

3 kommentarer:

Terhi Koskinen - Tellimaria sa...

Mieletön sivu! Ihan huippu. Tulee into itsellekin osallistua samaan haasteeseen :)

Zeneva Kovic sa...

This is so gorgeous! Love what you have done with this sketch. Loving the robot and the colourful layers. Thank you for joining us at ScrapFriends/kreative koncepts.

Zanka sa...

Great job done with the colours, you captured a joyful spirit in your workd. Thank you for playing with us at ScrapFriends/kreative koncepts.