måndag 18 november 2013

Glass

Jag fortsätter med härliga sommarbilder, denna gång med en härlig glassbild. Det är väldigt sällan jag delar upp pappret och ytan jag har till förfogande på detta sätt, ett grönt papper uppe och ett rött nere. Några gånger har jag gjort så förr, men jag har inte riktigt blivit nöjd. Denna gång tycker jag det blev bättre. Båda pappren är från äldre kollektioner, så det var roligt att få användning för dem. Fjädrarna har jag tillverkat själv med tandpetare och washitape. Jag har inte varit så förtjust i den rådande fjäder-trenden, men inte blev det så dumt med fjädrar. Kanske jag till och med gör det fler gånger!


Jag har inspirerats av denna skiss hos ScrapFriends.



3 kommentarer:

Maja sa...

Färg glad och läcker LO, blir nästan glass sugen :)
Kram Maja

Lizzy Hill sa...

Sooo cute - & those paint splots look like melted icecream...very clever!! Thanks, as always for joining us at SF:):):)

Jasmine S sa...

Very sweet. Love the feathers and your use of the sketch.