torsdag 17 oktober 2013

Vila på mat

Denna LO blev inte alls som jag hade tänkt mig. Bakgrunden var ett experiment med en mask, vattenpensel och gelatos. Då jag var klar var jag inte alls nöjd med hur det blev, så jag tänkte dra ett lager gesso på för att försöka rädda den, lite whitewash-teknik. Lite bättre blev den, men inte blev det fortfarande som jag tänkt mig. Jag beslöt i alla fall att använda den till en albumsida, inte kasta bort den. Bilden är från förra hösten och har legat ganska långt ner i högen, tycker det har varit svårt att hitta rätta känslan att scrappa runt bilden. Så det var ju tur att jag tyckte bilden passade bakgrunden, annars skulle den nog ha legat långt ner i högen fortfarande. Försökte rädda sidan och piffa till den med lite blommor, spetsduk, en egengjord wellpappram och sånt.. Kanske jag lyckas bättre nästa gång!


Inga kommentarer: