måndag 23 september 2013

Instasummer

Jag har mer och mer börjat scrappa mina Instagrambilder. Det är roligt med vardagsbilder att minnas. Instagrambilderna är ju på samma gång ett roligt sätt att dokumentera vad som är populärt just nu, knappast är det lika poppis om 10 år. Här har jag framkallat 6 st av sommarens instaflöde till ett kollage. Jag gjorde en platt sida, helt utan blommor. Jag har istället använt mig av olika tekniker till bakgrunden. Jag använde bland annat akrylfärg, gesso, stämlpar, masker, gelatos och mist i olika lager. Man kan nästan kalla det en one-layer LO om det inte var för boksidorna som jag "limmade" fast med gesso i något skede. Det blev en ganska crazy bakgrund, men det är lärorikt att prova på olika tekniker för att se vad som fungerar och vad som inte blir som man tänkt sig.


Vill ni kolla in min Instagram så finns länk i sidebaren.

1 kommentar:

Lotta sa...

Vilken superkul idé! Tack för att du deltar hos En liten butik och tävlar!