onsdag 19 oktober 2011

Stege

I början på september (börjar bli ett tag sedan..) så gjorde jag en stege av höstörar. Jag har sett sådana förr och funderat på att försöka göra en själv. I somras fick jag tag på några gamla höstörar då en släkting tömde sitt gamla uthus. Jag har inte haft nån speciell plan/modell när jag snickrade ihop den, allt blev på ett ungefär. Den blev så stor så den får nog stå utomhus ;) Och jag måste ju få skryta på mig själv lite också, jag har sågat, borrat och skruvat själv, gubben visade bara hur jag skulle göra :)

Den står lutad mot taket på vår lada tills jag hittar en bättre placering och något speciellt att använda den till. Ni får försöka ignorera bråten som syns på bilden, vi är ju faktiskt mitt uppe i fasadrenoveringen ;)


1 kommentar:

Lisbet sa...

Vilken fin stege! Så duktig du är!
Jag kommer inte på kurs på lördag, men fingrarna kliar...

Ha en fin vecka!