måndag 31 oktober 2011

Fasadrenovering del 2

Jag lovade ju då jag gjorde förra renoveringsinlägget att jag skulle visa bild på baksidan av huset. Då jag kollade igenom bilderna märkte jag att jag inte har någon bild av hur det såg ut innan vi började riva, men ni kan ju tänka er hur det såg ut med brun plåt över hela väggen. Denna sida av huset vätter mot en hamn som vi bor nära. Konstigt nog fanns inga fönster på denna sida av huset.

FÖRE, plåten bortriven
EFTER
Vi satte in två fönster, ett i vardagsrummet (det större) och ett i dotterns rum. Så nu har vi sjöutsikt från två rum :) Då vi satte smala fönster behövde vi inte heller såga av spiror eller annan bärande konstruktion. Skillnaden innifrån blev stor, nu har vi mer dagsljus och dessutom kvällssol.
Den sista kortsidan är ännu ofärdig (där det syns byggställningar), och där skall ännu byggas en terass. Den är planerad att bli klar nästa sommar. Jag längtar!

1 kommentar:

Maja sa...

Jo kan se den gamla väggen med plåt på! Vilken skillnad det blev, va bra med kvälls sol!!