torsdag 31 mars 2011

The Gorgeous Blogger award


Jag har fått min första award av maikko, tack! Jag skall försöka svara på frågorna så gott jag kan både på svenska och finska så att alla förstår :)

Milloin aloitit blogisi?
När började du blogga?
-Jag började blogga i slutet av augusti 2009 tror jag.
-2009, elokuun loppupuolella sanoisin.

Mistä kirjoitat blogissasi, mitä kaikkea se käsittelee?
Vad skriver du om i din blogg, vad allt handlar den om?
-Jag sätter upp bilder och små beskrivningar på vad jag har scrappat.
-Esittelen skräppäystöitäni ja pieniä tekstejä siihen mukaan
 
Mikä seikka tekee blogistasi erityisen verrattuna muihin?
Vad gör din blogg speciell jämfört med andra?
-Faktiskt ingenting, en pysselblogg i mängden bara. Men det finns inte så många svenskspråkiga scrapbloggar i Finland.
-Ei mitään, blogini on vain askartelublogi muiden joukkueessa. Mutta ei ole olemassa monta ruotsinkielisiä skräppäysblogeja suomessa.
 
Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?
Vad fick dig att börja blogga?
-Jag ville dokumentera min hobby, lite som en dagbok.
-Halusin "pitää päiväkirjaa" kun skräppään.
 
Mitä haluaisit muuttaa blogissasi?
Vad skulle du vilja ändra med din blogg?
-Faktiskt inget speciellt, jag är nöjd med hur den är nu.
-Ei mitään erityisesti, olen tyytyväien nykyiseen ulkoasuun.

Ursäkta min dåliga finska!!

Jag ger utmaningen vidare åt mina systrar
Hanna för att det är roligt att läsa sånt som man annars kanske inte skulle ha fått reda på
och
Frida för att det är så underhållande att läsa om alla galna upptåg, lite blandat med fjortis x)

1 kommentar:

Mösi sa...

Vi får si om fjortisen lagar e na ;)