torsdag 11 november 2010

Tandtroll

Efter några mer vintage LOs så tyckte jag det var dags för mer rena och lekfulla albumsidor. Scraplagret har en utmaning denna månad där man skall scrappa höstfärger.
Jag började med att klippa till en schablon där jag sprayade med gul glimmer mist, jag skulle ha velat spraya mer och få en lite mörkare färg, men det blev stopp i spray-delen då jag höll på. Nån som vet hur man skall lösa upp det?? Lite surt var det iaf, fick inte upp "stoppet" hur jag än försökte.. Nåja, jag markerade kanterna lite mer med svart penna och sen tog jag en orange spillbit som passade bra här. Bokstäverna målade jag röda med akrylfärg. Lite blommor och turkosa bladpins och ett par fjärilar ännu så färdigförklarade jag den.
Titeln syftar på dotterns rufsiga hår då hon försöker borsta tänderna. Hon hade en period då hon skulle borsta själv, men nu för tillfället får jag borsta, tur är väl det, för snart skall hon till tandläkaren. Hoppas på inga tandtroll :)


På lördag ska jag på scrapträff igen :)

1 kommentar:

ingba sa...

Härlig LO!

När jag fick stopp tog jag loss korkdelen med sprutgrejen och sköljde ordentligt med vatten. Det funkade för mig men jag vet inte om det är rätt sätt.