lördag 2 oktober 2010

Timmar före...

Denna LO är gjord efter en skiss från Pappersbiten. Fotot är över ½ år gammalt så jag tyckte det var dags att scrappa det. Jag började på LOn på scrapträffen för 3 (!) veckor sedan, men tyckte att inspirationen och tiden började tryta så jag lade den på hyllan hemma för att vila några dagar. Några dagar blev till närmare 2 veckor förrän jag gjorde den färdig, men då hade jag fått mer idéer och känner mig nöjd med den sist och slutligen. Det är sällan jag lämnar LOs halvfärdiga, jag vill ofta få färdigt dem samma dag, eller åtminstone dagen efter så jag inte "kommer av" mig och så länge jag kommer ihåg mina idéer.
Blommorna är sprayade försiktigt med brun glimmermist, och titeln är förstärkt med vit och svart penna, tyckte den blev så osynlig till först.


En sak om jag tror att jag glömt att nämna är att jag äntligen skaffat en systemkamera! Nu då jag fyllde i september så fick jag pengar att köpa kameran för, annars skulle jag aldrig haft råd, studerande som jag är.. Det är en Canon 1000D, den enklaste modellen, men jag är nöjd, och eftersom jag är nybörjare inom området så räcker det för mig. Jag köpte 1 objektiv till, vilket jag är glad för, tycker jag fick mer användningsmöjligheter då. Nu gäller det bara att försöka komma ihåg allt jag lärde mig på fotokursen för ett år sen.. :)

Inga kommentarer: