fredag 3 september 2010

På tumis och grattiskort

Scrap& tryck i Vedum har en utmaning i september som går ut på att inspireras av en altrad bok i vintagestil. Man skulle skapa två olika alster, jag valde kort och LO. Det var en rolig utmaning eftersom beige och brunt inte är så vanliga färger för mig. En bonus är att kortet passar bra både åt en kvinnlig och en manlig mottagare, eller? Passade på att använda lite spillbitar på dessa alster också :)

Rubriken är egentligen ljusgrön, men jag mistade bokstäverna med brun glimmer mist, tycker det blev helt bra resultat. Bakgrunden är också sprayad med samma bruna mist. Primaförpackning under fotot som jag försökt stämpla lite på, och annars inte så många dekos, några blommor och swirls och en hjärtbrad :) Och rubriken är ju en förkortning på "på tumanhand" om ni nu inte förstod det ;)

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilken fin LO! :)

A'laEmmeli sa...

Wow vilken läcker LO, kortet va oxå jättefint men jag fastnar ju mer för alla layouter eftersom det är det jag gillar att göra själv helst. Du gör så fint! ♥ Kram